Monday, March 28, 2005

Februar vegetol marciusig

Kedves Draga Olvasoim!

Igen, kicsit nagyon lemaradtam. Ugy dontottem gyorsan behozom a lemaradast, a hetvegeket kicsit jobban korulirva es ezentul naponta fogok irni ha nem is ilyen sokat de megis jobb mert nem tudok akkor eluszni.
Celom hogy naprakesz legyen a naplom!
Remelem minden rendben otthon, nagyon hianyzik mindenki!!!

Szoval
02.25-en szombaton volt az elso kirandulasom London belvarosaba vagy mibe..nem is tudom hivjak-e ezt ugy hogy belvaros, Andy mondta hogy ne ugy mondjam h a belvarosba megyek mert ez nem hasznalatos..nemertem, mindegy :)))
Balazzsal es Kriszitannal Chrystal Palace-ban talalkoztunk, ami tolem egy ora busz..jonagy hulyeseg volt, mikor 20 perc a vonat a Charing Crossra ami teljesen kozpont Londonban, de mindegy. Onnan meg egy jo 40 perc busz, es beerkeztunk a Trafalgar Square-hez.
Csodaszep volt a busszal atmenni a Temze felett egy kis hidon, es latni a London Eye-t es a BIG Bent is, ami nem is olyan big :)))
csodalatos latvany volt. A Trafalgar Square-t bamultam meg eloszor eletemben, es Nelson szobrat is. Kikerestem utikonyvembol:
"A ter regen szenavasarter volt, ahol a szekerek tetejerol hanytak le a szenat...nemcsak a turistak etetik itt a galambokat, vagy ucsorognek a szokokut kavajan, de a londoniak is itt tartjak a politikai tunteteseket, partrendezvenyeket, szonoklatokat...A ter a brit hadsereg nagysaganak hivatott emleket allitani, tobb hadvezer es tengernagy szobra lathato. A teren allitjak fel minden evben a Mindenki karacsonyfajat, amelyet halabol azert mert a szovetsegesek felszabaditottak Norvegiat a fasiszta nemet megszallas alol, a norveg kormany kuldi...
...Nelson`s Column vagyis Nelson oszlopa:
44 meter magas granitko oszlop 1840 ota allit emleket a trafalgari gyozonek. Az oszlop a romai Augustus Forum Mars Ultor templomanak korinthoszi oszlopait masolja. A talapzat zsakmanyolt francia agyukbol ontott dombormuvei a nagy hadvezer diadalait mutatjak be. Korulotte negy bronzoroszlan tiszteleg a trafalgari martir elott. Az oszlop talapzatat minden ev oktober 21-en, Trafalgar evfordulojan tomegek koszoruzzak meg. A Trafalgar Square oldalaban talaljuk London legjelentosebb kepzomuveszeti gyujtemenyeit (pl. National Gallery, ami belepos, de nagyon szep ! vagy National Portrait Gallery).

FONTOS!!!
Minden utikonyvi leiras a Cartographia kiado gondozasaban 2004-ben megjelent London-Anglia cimu utikonyvbol szarmazik Dr. Barany Attila irta.

Szoval mivel a ket magyar srac mar kicsit unta is Londont szerintem :)) elegge rohantunk es hat probaltunk bemenni a National Gallerybe de tiz fonton felul volt a beugro. Egyebkent a legtobb muzeum itt ingyenes!
Aztan megneztuk -vegigrohantunk- az Oxford Streeten, ami a legnagyobb bevasarloutca, es a Regent streeten, ami ravezet. Voltam itteni Mango boltban -ez nem reklam haha- mert az a kedvenc ruhaboltom, es megdobbentem milyen sokminden van, meg mango-s zokni is..na mindegy ez csak egy kis csajos kitero, nem vettem semmi ruhat mert nem akartam elkolteni az elso teljes heti penzemet ilyesmire.
Vegulis amit vettem: egy konyvet titok mirol mert ajandek, egy polot, mar nem titok mert mar megkaptak :))) de ha csajozni mersz benne szenne apritalak!!!! :)))) meg jopar kepeslapot.
Meg kajaltam itteni mekiben amit amugy nem szeretek. Bazidraga, de a Burger k. nevu muintezmeny meg ennel is dragabb, egy whopper szenya 3 font, azaz tobb mint ezer forint!!
Voltunk egy jopofa kavezoban es hulye vagyok, vettem egy Puma taskat!! nagyon szep laza jamaicas felvarro van rajta, es szurke. 20 font volt, azaz 7000 Ft ami rohej!
ez szerintem otthon duplaja de nem tudom, mindenesetre orultem neki nagyon!!!
Krisztian hazaindult mert ment dolgozni, o pincer egy etteremben, Balazzsal maradtunk meg egy kicsit. Kozben rank esteledett es nem tulzok, vacogtato, szenne fagyo hideg volt, ebben varakoztunk a Trafalgarnal kozel fel orat egy hulye buszra...onnan megint egy ora ut vissza Chr. Palace-hoz, es onnan vissza asszem Beckenham kozelebe megittunk egy pubban egy sort es mentem haza. Otthon jol kikerdeztek mit lattam, hat az elso varosnezesem nem volt a legtartalmasabb, de nagyon tetszett a hangulata a varosnak, es terveztem mar egybol a kovetkezo latogatasomat!!!
Vasarnap nem csinaltam semmi kulonoset ha jol emlekszem.

Elkezdodott a kovetkezo het, amirol szinte semmilyen emlekem sincs, a szokasos menetrend szerint teltek el a napok a Megannel.
Penteken megkerdeztek van-e kedvem masnap a csaladdal egyutt Andy uncsitesojanak a szulinapi partijara elmenni. Ez nagy szo, mert a Meganre igy Andy szuleinek kellett vigyazni, szoval persze hogy elmentem!
Tokjo helyen, Brightonban a tengerpartnal egy alagsori helyen volt a buli. Tanja aki vegulis a rokon noje, es a 2.gyereket varja mesterseges megtermekenyitessel, tok kedvesen koszontott mindenkit a bejaratnal. Igen, a kedves rokon leszbikus, es Tanjaval a 2. gyerkocot varjak.
Szoval ez is Anglia :)) a londoni polgarmester is pl. hires arrol h tamogatja a melegeket. Nade ezt most ne keverjuk ide. A bulin svedasztalos szemszajnak ingere kajak voltak, es szabadon lehetett piakat kerni. Dohanyozni csak a termen kivul lehetett, ez is jo alkalom volt arra, hogy kozben kinnt ismerkedjem es szoba elegyedjem mas emberekkel, es tokjokat dumcsiztam egy-egy cigiszunetben!
Kozben ittam a free italokat, pl boroskolat es viszkikolat is aminek az lett a vege hogy nemileg sikerult egy hangyanyival eltulozni..ez a publikus verzio :))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
vegulis hajnal 2 korul ertunk haza nagy tancos mulatsag, es egy Elvis imitator megtekintese utan hahahaha aki fel akart szedni, de voltak meg igy vele paran...na mindegy. eselytelenek.
Mar alig vartam hogy hazaerjunk, es beomlottam az agyamba es ko reggelig.
Vasarnap szerencsere kigyogyitottam magam a nemi masnapossagbol, nem is volt otthon senki ugyhogy pihentem.
Jott a kovetkezo het,
ebbol megint nem sok maradt meg, annyira emlekszem h ez egy nagyon-nagyon boldog es jokedvu het volt, foleg otthoni dolgok miatt, de itt sem volt gaz. A Tiger megkapta a csomagot is es hat...tobbet ereztem mint orom, nade ezt hagyjuk mert ez egy masik naplo targya..

No comments: